Groei zakelijk, persoonlijk & financieel

Bah… zomervakantie!

31 juli 2017  |   door Annemieke Tissink

Vanaf afgelopen weekend is de zomervakantie in volle gang in alle regio’s van Nederland. In de afgelopen weken hoorde ik veel ondernemers hierover klagen. Niet dat ze geen zin hadden in vakantie, maar ze waren bang voor een slechte omzet. Sommige konden geen enkele factuur versturen… Ik herken dit wel van vroeger, dan was de zomer een gat in de omzet. Inmiddels zijn we er veel beter op voorbereid, dus daarom een aantal goede ideeën om tijdens de zomer te implementeren.

Vaak kun je zo druk zijn met het werken voor je klanten dat de enige tijd dat je jezelf realiseert dat je ook ‘aan’ je bedrijf moet werken, het moment is dat het rustig is, zoals de zomervakantie. Dit veroorzaakt vaak paniek en misschien maak je je wel zorgen omdat je cashflow niet zo is als normaal.

Seizoensgebonden succes

Er zijn zeker dingen die je kunt doen om meer activiteit tijdens de zomerperiode te krijgen in je bedrijf. Allereerst kun je natuurlijk een seizoensgebonden aanbod maken dat ingaat op specifieke issues waar je klanten in de zomer mee zitten en waar je gedurende een kortere periode met ze aan werkt. Misschien brengt deze tijd voor hen wel nieuwe problemen of uitdagingen met zich mee waar ze graag van af willen.

Versneller

Daarnaast kun je jouw huidige klanten ook een extra product of dienst aanbieden om, naast jullie huidige werkzaamheden, in de zomer mee aan de slag te gaan. Iets dat ze helpt om de resultaten die ze nu al met je bereiken te versnellen of vermenigvuldigen. Maak hier een speciale prijs voor, niet te duur, dat maakt het niet haalbaar maar ook niet te goedkoop omdat ze anders de waarde die te bieden hebt niet voldoende zien.

Vraag maar raak

Op het moment dat je weet welke behoeften jouw ideale klanten hebben, kun je een product/dienst/programma ontwikkelen dat ze helpt met de oplossing hiervoor. Als je niet kunt bedenken wat ze willen, vraag het ze dan gewoon. Je kunt hier ook gewoon een enquete in Surveymonkey voor gebruiken. Stel niet teveel vragen, vul niet teveel voor ze in en maak het niet te ingewikkeld.

Urgentie!

Het aanbod dat je maakt is tijdsgebonden en biedt plaats aan een gelimiteerd aantal mensen. Als je dit niet doet, geeft het vaak de indruk dat mensen het altijd nog wel kunnen afnemen bij je. Het idee is juist dat het tijdens de zomer gebeurt en dus wil je dat ze een gevoel van urgentie ervaren. Gebruik een combinatie van een serie met e-mails, telefoongesprekken (voor sommigen spannend maar wel heel effectief) en social media berichten om je aanbod te promoten. De timing is heel belangrijk, dus mensen moeten het een aantal keer voorbij zien komen. De vuistregel die je hiervoor kunt gebruiken is de regel van drie. Drie keer je prospects informeren op verschillende manieren in een periode van drie tot zeven dagen. Als je nog onvoldoende effect merkt, kun je dit herhalen maar maak het zo persoonlijk mogelijk. Herhaal niet letterlijk je aanbod, besteed er wel een andere tekst en titel aan.

Ik en mijn klanten hebben deze strategie eerder gebruikt en hierdoor wordt de zomer een tijd waarin je kan genieten van voldoende klanten en vrije tijd! Ga het ook proberen! Ik hoor graag je successen.

Wil je nu al beginnen met een goede start na de vakantie?

Alle resultaten die je nu ervaart in je bedrijf (je inkomen, voldoening, werkplezier, je mate van succes, etc.) hebben niets te maken met hoe hard je werkt. Sterker nog: wij ervaren dat hoe minder hard we werken, hoe meer resultaat we bereiken. Vakantie is dus de ultieme tijd om resultaat te bereiken 😉 Dat begint met je mindset: je overtuigingen, zelfbeeld, gedrag, angsten, gevoelens, gedachten en acties. 

De manier waarop we onszelf zien bepaalt hoe serieus we in actie komen. Zelfsabotage houdt onze resultaten tegen. Dus aan de slag gaan met je mindset, helpt je om de switch om te zetten en nu ECHT te gaan groeien. Als mens, als ondernemer en met je bedrijf. Het stelt je in staat om eindelijk die resultaten te bereiken die je wilt. Zoals dat hogere inkomen. Op 29 september gaan we tijdens het live event Master je mindset aan de slag om die shift te bereiken. Om eindelijk te stoppen met jezelf saboteren en het bedrijf te creëren dat jij wilt!

Wat je ontdekt tijdens Master je mindset:

  • Wat er mogelijk is voor jou en je bedrijf
  • Hoe je kansen voor jouw bedrijf herkent en er eindelijk actie op onderneemt
  • Waarom je geen zorgen hoeft te hebben over het bereiken van je doelen
  • Hoe je zelfsabotage stopt en in actie komt richting de resultaten die jij wilt
  • Hoe jouw mindset je realiteit bepaalt
  • De lijst met 22 factoren die je laten zien of je bereikt wat je wilt
  • Waarom je kunt bereiken wat je wilt
  • Hoe je jouw zelfbeeld kunt upgraden, zodat je zelfverzekerder onderneemt
  • Hoe je bepaalt welke angsten jouw succes tegenhouden
  • Hoe je stopt met jezelf vergelijken met concurrenten 
  • Hoe je beter met kritiek omgaat en zorgt dat het je niet kan schelen wat anderen vinden
  • Hoe je actie onderneemt richting je grootste doelen, zelfs wanneer je er nog niet klaar voor bent
  • Hoe je stopt met uitstellen en juist gemotiveerd in actie komt richting je doelen
  • Hoe je omgaat met angst, twijfel en angst in je bedrijf
  • Hoe je vol moed en zelfvertrouwen groeit als ondernemer
  • Hoe je alles kunt bereiken wat je wilt als ondernemer

Praktische informatie

Wanneer? Vrijdag 29 september 2017
Tijden? Van 9:30 tot 17:00 uur
Investering? 97 euro exclusief BTW

MELD JE HIER AAN VOOR MASTER JE MINDSET

 

Jouw reactie op Bah… zomervakantie!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


css.php