Groei zakelijk, persoonlijk & financieel

Jouw bedrijf draait niet om jou

05 juni 2017  |   door Annemieke Tissink

Ondanks het feit dat jij heel hard werkt aan je marketing en aan het krijgen van nieuwe klanten, gaat dit hele proces niet over jou, jouw bedrijf of jouw producten of diensten. Nieuwe klanten werven gaat over je klant. En dat is voor veel ondernemers nog lastig te begrijpen…

De meeste ondernemers zijn erg trots op hun kennis en kunde. Ze hebben lang gestudeerd en/of veel ervaring opgedaan. Misschien heb jij wel een eigen methode ontwikkeld waar je heel trots op bent, of gebruik je een speciaal proces of model om je klanten verder te helpen. Super! Er is alleen één maar…

Ik zie dat veel zelfstandig professionals in hun marketing met name daarop de nadruk leggen. Hun websites staan er vol mee, het staat groot op de visitekaartjes en toch komen er weinig mensen op hen af. Ondanks die geweldige methode die zoveel voor mensen kan betekenen, hebben ze niet genoeg klanten. Weet je hoe dat komt? Omdat het klanten vaak niet uitmaakt welke methode jij gebruikt. Ze hebben een probleem en dat willen ze graag opgelost hebben. Hoe je dat probleem voor hen oplost, is hen meestal om het even. Potentiële klanten zijn vaak helemaal niet geïnteresseerd in wat ze allemaal gaan doen en de route die ze zullen gaan afleggen. Wat een klant wil is resultaat.

De houding die de meeste mensen hebben is: wat heb ik hieraan? Dus wanneer je het proces beschrijft dat je doorloopt met klanten, of beschrijft wat je doet door een titel of beroep te gebruiken (ik ben communicatie-adviseur of ik ben loopbaancoach), verlies je meestal de interesse van de persoon met wie je praat. Je negeert hem en praat vooral over jezelf. En dat is niet heel aantrekkelijk…

De sleutel zit in het leggen van jouw focus op de ander. Dat is wat je aantrekkelijk maakt voor klanten. Hoe meer je over de ander praat, over zijn problemen en de oplossingen die hiervoor zijn, hoe meer aandacht je zult krijgen van potentiële klanten. En nog beter, hoe meer mensen daadwerkelijk klant bij jou zullen worden.

Als mensen gaan praten over wat ze voor hun klanten doen, verzanden ze vaak in verhalen over processen en hoe ze die doorlopen met klanten. Ze hebben het niet over wat ze daadwerkelijk betekenen voor klanten. Er zijn teveel mensen die zich in hun communicatie (mondeling, schriftelijk, online en offline) volledig richten op het proces. Dit zorgt voor afstand tussen de ondernemer en degene tegen wie ze het hebben, en die afstand kost potentiële klanten.

Maak niet de fout om te beschrijven wat je precies allemaal doet. Veel ondernemers doen dat wel en dat helpt ze niet op weg naar meer klanten. Bijvoorbeeld: “We bestaan sinds 1999 en we gebruiken de laatste technologieën en we werken met een speciaal protocol voor………… blabla.” Wanneer ik mensen zo hoor praten tegen potentiële klanten, weet ik altijd dat er iets niet helemaal goed gaat. Deze mensen weten niet precies wat ze voor hun klanten doen en wat ze hun klanten exact opleveren. Hierdoor verliezen ze keer op keer potentiële klanten als ze met iemand in gesprek zijn of als iemand hun website of communicatiemiddelen bekijkt. Ze zijn niet daadwerkelijk in staat om een verbinding te leggen tussen hun bedrijf en de klant en kunnen niet aangeven wat ze de klant opleveren aan voordelen en resultaten.

Totdat mensen inzien wat je voor hen kunt doen en wat het hen oplevert als ze met jou aan het werk gaan, besteden ze weinig aandacht aan je. Mocht je dat tot nu toe nog niet zo gedaan hebben, dan is dat natuurlijk niet erg. Maar wil je dat klanten daadwerkelijk interesse gaan tonen, dan is het tijd om hieraan te gaan werken.

Dat is precies waarom wij de Masterclass Master Je Marketing geven op 16 juni aanstaande. Tijdens deze masterclass gaan we het niet hebben over sociale media, online marketing of andere nieuwe tactieken, maar we werken aan jouw strijdplan. We gaan zorgen dat je precies weet:

  • Hoe je jouw klant zo aanspreekt dat hij zich begrepen voelt door jo
  • Hoe je eruit springt in een markt vol concurrentie, zodat je precies weet waarom mensen kiezen voor jou (en dat ook kunt vertellen aan anderen…)
  • Hoe je jouw bedrijf in zo neerzet dat iedereen begrijpt wat je doet
  • Hoe je een stevige basis creëert voor een uniek bedrijf dat echt een verschil maakt.

Jij groeit – persoonlijk en zakelijk. Je bedrijf groeit – zeker financieel! Je haalt het beste uit jezelf en uit je onderneming.

Ben je klaar bent om op een frisse en nieuwe manier aan de slag te gaan met je marketing zodat je meer klanten kunt aantrekken voor jouw bedrijf? Ben je het zat om alleen te ploeteren en wil je met een inspirerende groep andere ondernemers samen werken, sparren en netwerken? Op vrijdag 16 juni van 10:00 tot 16:00 uur werk je de hele dag AAN je bedrijf. Je verlaat het pand die dag met alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan!

Investering

De investering voor deze waardevolle dag is € 247,- exclusief BTW. Hiervoor ontvang je een geheel verzorgde dag met een heerlijke lunch, geweldige netwerkmogelijkheden en een enorme dosis info om je bedrijf aantrekkelijker te maken voor nieuwe klanten!

Datum: 16 juni 2017
Tijd: 10.00 – 16.00 (na afloop is er een netwerkborrel)
Locatie: Zwolle


Jouw reactie op Jouw bedrijf draait niet om jou

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


css.php