Groei zakelijk, persoonlijk & financieel

Ik ben stapelgek…

29 mei 2017  |   door Annemieke Tissink

Frustreert het je dat je niet genoeg resultaat haalt uit je marketing? Blijft de telefoon stil, komen er geen aanvragen voor offertes en zijn er te weinig nieuwe klanten die graag met je aan de slag willen? Er zijn veel zaken die mis kunnen gaan, maar vaak zie je dat het komt omdat ondernemers steeds hetzelfde kunstje doen…

Eén van mijn helden als het gaat om marketing is Dan Kennedy en hij geeft aan dat het meest gevaarlijke getal in je bedrijf 1 is. Dat is zeker zo wanneer het gaat om het aantal manieren dat jij gebruikt om zichtbaar te zijn voor de buitenwereld. Veel ondernemers komen in de problemen of moeten zelfs stoppen met hun bedrijf omdat ze EEN tactiek inzetten die ineens niet meer werkt…

Wat kun je doen om dit te voorkomen? Stapelen!

  1. Stapelen

Om effectief te zijn in je marketing, kun je het beste stapelen.  Dan gebruik je verschillende marketingstrategieën en tactieken om je ideale klant te bereiken. Als je dat niet doet, ben je echt te kwetsbaar. Wees niet te blij met jezelf als het je lukt om al je klanten te halen uit bijvoorbeeld Facebook. Op het moment dat zij de regels veranderen kun jij er geweest zijn. Kies voor verschillende benaderingen om je klant te bereiken.

Bijvoorbeeld: Als je een speciale aanbieding hebt of een event wilt promoten, kies er dan niet alleen voor om hem op Facebook te zetten of alleen een e-mail te sturen. Kies er bijvoorbeeld voor om een campagne te maken die bestaat uit drie verschillende e-mails die elkaar logisch opvolgen, maak gebruik van samenwerkingspartners die je bericht onder hun publiek onder de aandacht brengen en zorg voor voldoende zichtbaarheid op sociale media.

  1. Meer opvolging

Een ander veelvoorkomend probleem wanneer je marketing niet aanslaat, is dat het niet genoeg opvolging heeft. Je hebt bijvoorbeeld weer je speciale promotie en stuurt een e-mail om hem te promoten. Door maar één e-mail te sturen, raak je alleen de oppervlakte en mis je de mogelijkheid tot conversatie en het geven van meer informatie. Dat is net als wanneer een verkoper je eenmalig belt en jij zegt: ik heb geen interesse. Het gesprek stopt dan. Kans voorbij. Het is goed om te beseffen dat jouw potentiële klant een aantal stappen moet doorlopen voordat hij het gevoel heeft dat jij de juiste persoon bent. Er moet vertrouwen worden gecreëerd en dat doe je niet met één contactmoment.

  1. Keep score

In de coaching met mijn klanten kijk ik regelmatig naar de resultaten die ze bereiken. Door bovenstaande strategieën toe te passen bouwen veel van hen een succesvol bedrijf met klanten die bijna als vanzelf op hun afkomen. Dat is natuurlijk niet zo, ze doen er veel voor. Houd bij wat je allemaal doet en wat het oplevert. Zo weet je dat je er alles aan doet om je bedrijf succesvol te laten zijn!

Actie! Ga aan de slag met stapelen, opvolgen en bijhouden, om zo je resultaten te vergroten.

 

Dat is precies waarom wij de Masterclass Master Je Marketing geven op 16 juni aanstaande. Tijdens deze masterclass gaan we het niet hebben over sociale media, online marketing of andere nieuwe tactieken, maar we werken aan jouw strijdplan. We gaan zorgen dat je precies weet:

  • Hoe je jouw klant zo aanspreekt dat hij zich begrepen voelt door jo
  • Hoe je eruit springt in een markt vol concurrentie, zodat je precies weet waarom mensen kiezen voor jou (en dat ook kunt vertellen aan anderen…)
  • Hoe je jouw bedrijf in zo neerzet dat iedereen begrijpt wat je doet
  • Hoe je een stevige basis creëert voor een uniek bedrijf dat echt een verschil maakt.

Jij groeit – persoonlijk en zakelijk. Je bedrijf groeit – zeker financieel! Je haalt het beste uit jezelf en uit je onderneming.

Ben je klaar bent om op een frisse en nieuwe manier aan de slag te gaan met je marketing zodat je meer klanten kunt aantrekken voor jouw bedrijf? Ben je het zat om alleen te ploeteren en wil je met een inspirerende groep andere ondernemers samen werken, sparren en netwerken? Op vrijdag 16 juni van 10:00 tot 16:00 uur werk je de hele dag AAN je bedrijf. Je verlaat het pand die dag met alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan!

Investering

De investering voor deze waardevolle dag is € 247,- exclusief BTW. Hiervoor ontvang je een geheel verzorgde dag met een heerlijke lunch, geweldige netwerkmogelijkheden en een enorme dosis info om je bedrijf aantrekkelijker te maken voor nieuwe klanten!

Datum: 16 juni 2017
Tijd: 10.00 – 16.00 (na afloop is er een netwerkborrel)
Locatie: Zwolle


Jouw reactie op Ik ben stapelgek…

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


css.php