Groei zakelijk, persoonlijk & financieel

Kopen jouw klanten kwaliteit? Of juist niet…

28 mei 2018  |   door Annemieke Tissink

Waarom wordt iemand klant bij jou? Een makkelijke vraag, maar vaak een lastig antwoord. Wel een belangrijk antwoord, want vaak zijn dat andere redenen dan wij als ondernemers bedenken. Jouw klant wil beter worden van de aankoop die hij bij je doet. En in het proces dat daaraan vooraf gaat heeft hij drie keuzes: Hij kan bij jou kopen, bij iemand anders, of helemaal niet.

Dus voordat je start met je verkooptirade, moet je beginnen met een analyse. Het is namelijk van groot belang om te begrijpen welke behoefte jouw product en dienst oplost bij de klant. Hier heb je misschien zelf wel een beeld van, maar zoals ik aangaf denkt je klant daar vaak anders over.

Aansprekend

Jij denkt dat je klanten bij jou kopen omdat je ‘kwaliteit’ biedt, maar je klant koopt eigenlijk vaker bij jou omdat iets anders hem aanspreekt. Als je dit weet, kun je hier je communicatie en marketing op aanpassen en zorgen dat je aansluit bij wat hij/zij graag wil terugzien bij jou, in plaats van datgene dat jij zo graag kwijt wil over jezelf. Jouw taak is om de winst die iemand behaalt door met jou in zee te gaan over te brengen, dat moet zwaarder wegen dan hetgeen het hem kost.

Resultaat!

Dus de basisregel is: mensen kopen geen product, ze kopen een resultaat. Zorg dus dat je altijd weet welk resultaat jouw klant wil bereiken. Dat doe je door vooral heel veel vragen te stellen en niet alleen maar te praten. De meeste ondernemers zijn graag aan het woord en vertellen honderduit over hun producten en diensten. Dat wil je dus juist niet doen. Luister goed.

Kwaliteit?!

Als je mensen laat vertellen, zul je veel meer te weten komen over wat ze willen, waar ze mee zitten, hoe ze geholpen willen worden, etc. Vaak hoor je hier kwaliteit niet perse terug als hoogste eis. Kwaliteit is namelijk een rationele eis en de meeste aankoopbeslissingen worden genomen op basis van gevoel. Als mensen rationele bezwaren hebben om niet met jou in zee te gaan, komt dit negen van de tien keer omdat er iets niet goed voelt. Ze zijn niet overtuigd van de waarde, hebben niet het gevoel dat ze het ‘echt’ nodig hebben.

Belangrijk dus om je antennes echt af te stellen op je klant en niet alleen maar je eigen verhaal op te dreunen. Maar dat is niet altijd voor iedereen even makkelijk…

  • Voelt verkopen voor jou als noodzakelijk kwaad?
  • Doe je het regelmatig, maar heb je nog steeds het zweet op je voorhoofd staan?

Graag helpen we jou om je verkoopmindset te veranderen. We aan samen aan de slag om te kijken hoe je elk gesprek in kan gaan als verkoopgesprek. Met de juiste mindset en tools word jij een verkoopkanon en zorg je dat jouw klanten blijven groeien. 

15 juni 2018 – De SalesMindset: Natuurlijk verkopen!

Als jij denkt “ik ben geen echte verkoper” dan maak je in deze training korte metten met deze beperkende overtuiging.

Waarom is dat belangrijk? Als jij jouw product of dienst – waarmee je jouw doelgroep helpt – beter kunt verkopen, maak je deze wereld beter.

Maak je geen zorgen, we gaan je geen gladde verkooppraatjes aanleren. Dankzij jouw nieuwe mindset en vaardigheden, gaan mensen jouw product kopen om de juist redenen.

Je krijgt heel praktische oefeningen, tools en systemen die je helpen om jouw boodschap helder over te brengen met een “call to action” die jouw doelgroep niet kan weerstaan.

Investering

De investering voor deze waardevolle dag is € 247,- exclusief BTW. Hiervoor ontvang je een geheel verzorgde dag met een heerlijke lunch, geweldige netwerkmogelijkheden en een enorme dosis info om je bedrijf aantrekkelijker te maken voor nieuwe klanten!

Datum: 15 juni 2018
Tijd: 10.00 – 16.00 (na afloop is er een netwerkborrel)
Locatie: Zwolle

Bestel nu!


Jouw reactie op Kopen jouw klanten kwaliteit? Of juist niet…

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


css.php