reinvent

Een beter bedrijf, begint bij jezelf

3 mei 2021   |   door Annemieke Tissink

Een beter bedrijf, begint bij jezelf. Dat was de allereerste blog die Puurst publiceerde op 9 november 2012. En daarmee is de cirkel nu weer rond. Want het artikel van vandaag is de 416ste blog en tevens voorlopig de laatste… “Wat zeg je me nu?! Voorlopig de laatste?! Zie ik dat nou goed? Waren jullie niet de mensen die altijd hamerden op consistentie?” Zeker, consistentie is koning! Daar geloven we nog steeds in.

 

Op 9 november 2012 begonnen we met onze blog, toen nog elke twee weken. Per januari 2014 schreven we ze wekelijks. En in die afgelopen jaren is er geen week geweest dat onze blog niet verscheen. Elke dinsdagochtend om 7.30 uur zat de nieuwsbrief van Puurst met een waardevol artikel in je mailbox. Als ik zie wat die consistentie voor ons bedrijf heeft gedaan, dan is dat ongelooflijk. Hoe vaak ik niet benaderd ben door lezers die door een blog klant zijn geworden… Dit heeft echt een verschil gemaakt. En niet alleen dat, ook voor onze content die we delen op de social media kanalen kunnen we nog steeds putten uit de waardevolle artikelen die we hebben geschreven.

 

En toch is dit voorlopig de laatste. Want een beter bedrijf begint bij jezelf! En nu wij 11 jaar verder zijn (we hebben op 1 maart ons 11-jarig bestaan gevierd), wordt het tijd om onszelf weer opnieuw uit te vinden. Kijk even dit filmpje hieronder… en lees wat we verder van plan zijn.

De boodschap van deze video is jezelf steeds opnieuw uitvinden. En dat is precies wat wij in de afgelopen 11 jaar steeds hebben gedaan. We hebben onszelf uitgevonden en daarna vonden we onszelf wederom opnieuw uit. Kijk alleen maar hieronder naar de logo’s van Puurst in de afgelopen 11 jaar. Dat is een reflectie van dit proces.

Gaan jullie er dan mee stoppen?

Nee, zeker niet! Maar we gaan iets doen wat voor ons een uitdaging is. We gaan een jaar de tijd nemen om onszelf opnieuw uit te vinden. Waarom is dat een uitdaging? Omdat we van nature echte doeners zijn. Wij implementeren nieuwe dingen meestal razendsnel. We bedenken iets en zetten het meteen in de markt, voordat het af is. Sell before you are ready is ons motto. Een voorbeeld daarvan was ons online programma Creëer een succesvol bedrijf offline en online.

 

Dit programma introduceerden we in de week nadat de eerste corona maatregelen werden afgekondigd half maart 2020. In een week tijd hadden we het verkoopwebinar gemaakt en waren de eerste modules af. Bijna dag en nacht hebben we daaraan gewerkt. Waarom? Omdat veel ondernemers ineens de slag naar online moesten maken. En wij dit al jaren geleden hadden gedaan (tijdens zo’n opnieuw jezelf uitvinden proces). Daarom konden we niet anders dan meteen daar onze klanten en relaties mee verder helpen in 2020, zodat zij hun business konden transformeren naar online.

 

Tegenovergesteld denken en doen

En nu gaan we juist het tegenovergestelde doen. We gaan juist de tijd nemen om na te denken, onze koers verder te bepalen en nieuwe strategieën te testen. Om zo te leren en te kijken waar we naar toe gaan in de toekomst. En hier nemen we tijd voor. Zijn we dan gesloten? Nee! Tijdens de verbouwing is de winkel open. Onze klanten worden met dezelfde passie geholpen en er is ook ruimte om nieuwe 1-op-1 klanten te verwelkomen. Maar daarnaast nemen we heel veel ruimte om onszelf op nieuw uit te vinden.

 

Eigen laboratorium

Om te kunnen uitvinden hebben we ons eigen laboratorium opgericht. Een proeftuin, waarin we kunnen experimenteren met nieuwe kennis, waar we nieuwe strategieën kunnen uitdenken en uitproberen. Pieter heeft daar een hele waardevolle podcast over gemaakt. Luister hem hier, zodat je hierover meer kan horen.

Andere naam…

De wekelijkse artikelen zullen voorlopig stoppen. Mogelijk dat we tussen door een artikel met je delen. Dan doen we dat omdat we in ons laboratorium tot inzichten zijn gekomen die we dan graag met je delen. Ook zullen we straks onder een andere naam verder gaan. Want na 11 jaar Puurst is het tijd voor een nieuwe naam. Een naam die ook over de grenzen van Nederland heen tot een echte brand gemaakt kan worden. Waarom klein blijven als de wereld je speelveld is? We houden je natuurlijk op de hoogte en je bent een van de eersten aan die we de nieuwe naam zullen onthullen!

 

Van rups naar vlinder

Bij een nieuwe naam en nieuw te ontdekken koers hoort natuurlijk ook een nieuwe huisstijl. We zitten nu middenin een nieuw brandingprocess. En daar worden we heel blij van! Als de tijd daar is, zullen we die onthullen. Want geloof me: dat zullen we niet in stilte voorbij laten gaan.

 

Kortom, een beter bedrijf begint bij jezelf.

 

En wij gaan terug naar onszelf, om ons van daaruit opnieuw uit te vinden. Als een rubs die transformeert naar een vlinder, hebben wij nu onze cocon gebouwd en gaan we daarin transformeren. Natuurlijk zijn we er gewoon nog. Alle blogs en podcast blijven tot je beschikking. En mochten we je kunnen helpen met het verder schalen van je bedrijf, laat het ons weten.

 

Het is geen afscheid, maar een tot ziens!

 

Liefs,

Annemieke & Pieter

" There are no quick wins in business.
It takes years to become an overnight success "

 

Richard Branson

Blaadje