Stop je online marketing jojo gedrag!
Online marketing als sluitpost van je bedrijf
11 februari 2019 | door Annemieke Tissink
Je was met het goede voornemen begonnen om elke dag wat te posten op LinkedIn en Facebook. En je had jezelf uitgedaagd om af een toe een filmpje te plaatsen! Deze keer zou het anders worden dan al die andere keren dat je ook dit voornemen had. En je was zo goed begonnen… Het lukte je bijna elke dag. Het was in elk geval al meer dan daarvoor… Eigenlijk was je wel heel trots op jezelf. Tja, en nu zijn we weer een tijdje verder en moet je eigenlijk concluderen dat het weer pet is. De reden? Heel simpel! Je was te druk met opdrachten, waardoor de online marketing erin schiet.
En deze vicieuze cirkel wil je doorbreken… Sterker nog deze cirkel moet je zelfs doorbreken! De reden hiervoor is heel simpel: Wil je klanten houden en blijven aantrekken, dan zal je zichtbaar moeten zijn! Want het is natuurlijk super dat je het druk hebt, maar je wilt ook een continue stroom van klanten hebben en houden. En dat doe je door verschillende strategieën toe te passen en één van die strategieën is dat je online zichtbaar bent. En zeker als je met jouw bedrijf ook nog over vijf jaar bestaansrecht wilt hebben, dan kan het niet anders dat je er dat je aan die zichtbaarheid werkt. En dan het liefst in een bepaalde consistentie… Dus niet drie weken wel en daarna twee maanden niet…
Geen tijd!
Dus aan de bak! En de excuses dat je het te druk hebt, dat is eigenlijk flauwe kul. Natuurlijk kan je het te druk hebben, maar als je geen tijd hebt voor je online marketing dan gaat er iets niet goed in je businessmodel. Dan heb je daarin andere dingen te doen. Het heeft ook te maken met prioriteit, als het je niet lukt om in je week een uurtje te vinden om aan je online marketing te werken… Je kant altijd wel ergens een uurtje vinden en als dat het echt niet het geval is… Tja, dan wordt het tijd om toch echt ondersteuning in te huren.
Simpel
Het hoeft ook allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Sterker nog, het is vaak heel simpel. Alleen je moet op een andere manier naar je online marketing gaan kijken. Wij zien online marketing als een gesprek dat we voeren met onze ideale klanten en fans, etc. Offline gaat dat voor de meeste mensen niet moeilijk, bijvoorbeeld op een verjaardag of in de kroeg. Vaak heb je snel een praatje. Dit is voor je bedrijf niet anders, maar dit praatje moet je in je bedrijf ook echt organiseren. Sterker nog, je moet er een systeem voor hebben. Als je dat systeem voor elkaar hebt, dan is de tijdsinvestering minimaal omdat je veel meer focust hebt. En ja, dat vraagt in het begin wat extra werk, maar later heb je hier profijt van.
Concepten
Mocht je nou afvragen, maar wat moet ik nou allemaal delen met mijn publiek? Het kan je helpen om in concepten te werken. Want werken vanuit een concept doet het voor jouw bedrijf vaak heel goed, denk maar aan concepten van restaurants en televisieprogramma’s, etc. Dus wat voor concepten zou je kunnen bedenken voor jouw social media? Brainstorm eens over de rubrieken in magazines, spelshows en talkshows en kijk wat de vertaling hiervan kan zijn voor jouw bedrijf.
Slimmer je zichtbaarheid online laten groeien?
Er zijn namelijk hele mooie strategieën die je helpen om je online zichtbaarheid te laten groeien en die je niet heel veel moeite hoeven te kosten. Maar die wel effect hebben, waardoor je in een korte periode meer zichtbaar bent en daarmee de interactie op bijvoorbeeld je blog groeit.
- Weet jij niet precies hoe jij jouw doelgroep online kan bereiken?
- Maak jij nog niet optimaal gebruik van online marketing om klanten te krijgen?
- Kan jouw volgers aantal wel een boost gebruiken?
- Denk jij er wel eens over na om te stoppen met bloggen/social media?
Marketing is het belangrijkste dat je in je bedrijf moet doen. Marketing is namelijk de rest van de wereld laten weten dat jij er bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. Hoe jij ervoor kan zorgen dat dat je het verschil kan maken voor een ander met jouw producten en diensten. Zonder marketing is er geen sales, zonder sales heb je geen bedrijf. Kortom: de belangrijkste activiteit om je groei te bereiken.
Wij geloven in de combi van verschillende strategieën voor online en offline zichtbaarheid. In deze Masterclass willen we het vooral met je hebben over je online marketing. Hoe zorg jij ervoor dat je tussen alle informatieprikkels die er online zijn jouw boodschap onder de aandacht brengt bij jouw doelgroep? Hoe zorg je dat je opvalt? Hoe doe je dat op een manier die bij jou en je klant past, zodat jouw boodschap de doelgroep raakt? Daar gaan we mee aan de slag in de Masterclass Online Marketing op 8 maart.
Wat ga je leren tijdens deze masterclass op 8 maart?
- Een strategie die past bij jou, jouw bedrijf en jouw klanten
- Een systeem dat je helpt om dagelijks zichtbaar te zijn
- Een manier om in 10 minuten een contentplan te creëren voor de hele week
- Hoe je nog meer zichtbaar wordt en blijft onder jouw potentiële doelgroep
- Hoe je on surround sound kunt gaan met je online marketing, zonder dat je al teveel moeite kost
- Welke platforms voor jou het meest aantrekkelijk zijn en hoe je daar het beste communiceert
- Een concreet plan om meer volgers te creëren
- Hoe je anderen kan voor je kan laten werken om je zichtbaarheid te vergroten
Praktische informatie
We beginnen om 10.15 uur. De inloop is om 9.45 uur. Dan verwelkomen we je graag aan boord met een kop heerlijke koffie, thee of een heerlijk cappuccino met iets lekkers daarbij. We gaan door tot 16:00 uur. Daarna is er een borrel en gelegenheid om te netwerken met de andere ondernemers tot 17:00 uur.
Locatie:
Op een van de mooiste plekken in Zwolle, namelijk op het schip de MS de Ooster Schelde. We gaan niet varen, maar blijven de hele dag gewoon liggen aan de Pannekoekendijk 10.

Wil je gratis ons magazine ontvangen?
Iedere week publiceren we een online magazine, boordevol inspirerende artikelen, podcasts, interviews en tips.
[wpforms id="880"]
We gaan vanzelfsprekend zorgvuldig om met je gegevens. Voortaan sturen we je wekelijks gratis tips en inspiratie om je bedrijf te laten groeien. Voor meer info bekijk de privacyverklaring .
" There are no quick wins in business.
It takes years to become an overnight success "
Richard Branson
