Van aanrotzooien tot een rendement van 567%

18 maart 2019   |   door Annemieke Tissink

Weet jij eigenlijk wel wat je doet? Dat is een heel belangrijke vraag. Waarschijnlijk zal je zeggen: “Ja, natuurlijk weet ik wat ik doe! Mijn expertise is (vul maar in)”. En dat is heel fijn, want daarmee help jij jouw klanten. Toch doen veel ondernemers eigenlijk maar wat in hun bedrijf en laten ze dus veel liggen. Ze rotzooien maar wat aan.

 

Dat klinkt misschien heel cru, maar vaak is het wel zo. Soms doen ze het bewust maar eigenlijk nog vaker onbewust… En dat is niet zo gek, want je begint op een gegeven moment met je bedrijf en doet de dingen op een bepaalde manier. Maar ondernemen is ook een vak. En ook daarin kan je dus verbeteren. Op heel veel gebieden zelfs. Maar je weet vaak niet wat je niet weet. En daardoor laat je veel tijd, geld en kansen liggen.

 

De beste adviseur voor jouw bedrijf

Je hebt je beste adviseur altijd bij je, alleen negeer je die meestal. Ja, daar sta je misschien van te kijken, maar het is echt waar. En het is niet Google, het is niet je smartphone. Wie dan? De beste adviseur die er is voor jouw bedrijf, dat ben je zelf. Echt? Ja echt! Want wie kent jou beter dan jou? Wie weet dus ook beter hoe zijn of haar bedrijf functioneert? Yep, dat ben jij! Dus wie kan jou het beste advies geven? Wederom correct, dat ben jij. Dus haal die adviseur er dus ook wat vaker bij. Wat zou jij jezelf adviseren? Je weet vaak wel wat er beter kan in je bedrijf, je weet heel goed waar het aan schort en wat je anders zou moeten doen. De kunst is dan ook om het advies van je beste adviseur ter harte te nemen en niet alleen dat, maar er ook actie op te nemen.

 

Externe professional

Wanneer je jezelf hebt geconsulteerd en een analyse hebt gemaakt van waar het in je bedrijf niet loopt zoals het zou moeten (waar je dus maar wat doet), is het tijd voor actie. Aanpakken die handel! Sommige dingen kan je zelf, voor andere zaken zul je externe professionals moeten inhuren. Simpelweg omdat je de kennis en vaardigheden niet hebt. En wees dan niet eigenwijs, huur dan ook een expert in. Betaal hem of haar, zodat je bedrijf een professionele slag kan maken. Want je zult zien dat als je op één vlak je bedrijf professionaliseert, het op andere vlakken ook beter gaat lopen in je bedrijf.

 

Houd regie

Maar het inhuren van iemand, haalt niet bij jou de verantwoordelijkheid weg. Je huurt de professional in om het werk te doen, maar bedenk goed dat het jouw bedrijf is. Ga maar na: de kapitein van een schip heeft allemaal mensen voor hem werken. Maar hij is degene die de beslissingen neemt! Hij is degene die zijn schip het beste kent. Dus zorg ook dat je een gesprekspartner op niveau bent voor de partij die je inhuurt. Dat je niet zomaar wat over de schutting gooit en verwacht dat de ander het wel fixt. Houd de regie en zorg dat het een succes wordt. Dan kan de professional ook zo goed mogelijk zijn of haar werk doen.

 

Weggegooid geld

Juist dit is waar het vaak misgaat. Ik heb veel klanten gehad die een externe partij hadden ingehuurd, maar het was weggegooid geld. Vooral omdat ze zelf niet wisten wat ze eigenlijk vroegen of omdat ze geen basiskennis hadden. Daarmee hebben ze veel tijd en geld verloren. Niet omdat de ander niet goed was, maar omdat ze de externe partij onvoldoende als partner hebben behandeld die met HUN meedacht. Ze gaven de complete controle uit handen.

 

Wees die partner

Eén van onze strategieën om geld te verdienen is Facebook Adverteren. En veel ondernemers, met name coaches, adviseurs en trainers maken hier gebruik van. Ze doen dit met als doel om hun zichtbaarheid te vergroten of hun product te verkopen. Maar de meesten hebben hier 0,0% verstand voor. Dit gold ook voor onszelf. Maar omdat we weten hoe belangrijk het is dat je begrijpt wat je aan het doen bent in je bedrijf, hebben wij ons serieus verdiept in Facebook adverteren. We volgden meerdere trainingen bij verschillende ‘guru’s’ en wisten al snel dat er heel veel meer bij komt kijken dan gewoon een advertentie plaatsen. Zeker als je wilt dat die advertentie succesvol is en je niet bakken met geld kost. Want Facebook kan een fruitmachine zijn, als je niet weet wat je doet. Dan gooi er heel veel geld in en dan is de Return on Investment minimaal.

 

Een rendement van 567%

Pas toen we zelf helemaal begrepen hoe dit werkte, zijn we op zoek gegaan naar een Facebook expert om voor ons te adverteren. En omdat wij er zelf ook een grote mate van verstand van hebben, waren we een goede gesprekspartner. En ondanks dat de expert de advertenties ging beheren, konden we met elkaar heel succesvol zijn, omdat we begrepen wat we aan het doen zijn. Dat resulteerde erin dat in 2018 de helft van onze omzet uit Facebook adverteren kwam. En met een gemiddelde investering van 13 – 18%. Dus je moet je bedenken: voor elke 150 euro aan Facebook advertentiekosten, kwam weer 1000 euro inkomsten terug. Dus dat is een rendement van 567%. Maar dit resultaat konden we alleen behalen omdat we zelf ook begrepen wat de expert deed. 

 

Winnen met Adverteren op Facebook: Live Deep Dive Tweedaagse 28 en 29 maar

Succesvolle Facebookadvertenties maken: Iets dat voor veel ondernemers relevant is, maar de meesten weten er te weinig van. Hierdoor investeren ze veel geld zonder de resultaten te krijgen die ze willen. Ze bereiken vaak hun doelgroep niet met hun boodschap en daardoor halen ze te weinig tot geen rendement uit deze krachtige advertentie tool.

 

Samen met Facebook Advertentie Expert Miriam Vree-Van Straten organiseren we daarom op 28 en 29 maart een tweedaagse waarin we samen met jou hiermee aan de slag gaan. Live, in een kleine groep. Je neemt je computer mee en we nemen je in twee dagen mee in de wereld van het succesvol Facebook adverteren.

 

Voor wie is deze tweedaagse?

  • Voor iedere ondernemer die zijn bedrijf serieus neemt
  • Als je begrijpt dat Facebook een van de grootste sociale platforms ter wereld is en daarom grote kansen biedt voor je bedrijf
  • Als je wilt leren hoe je een goede Facebookadvertentie wilt maken (en dit is niet alleen technisch, er komt veel meer bij kijken)
  • Als je echt rendement wilt halen uit Facebook adverteren
  • Als je wilt starten met Facebook adverteren maar geen idee hebt waar je moet beginnen
  • Als je al gestart bent met Facebook adverteren maar het levert nog niet het resultaat wat je wilt
  • Als je strategieën wilt aanleren om Facebookadvertenties in te zetten om je bedrijf te laten groeien
  • Als je het prettig vindt om stap voor stap meegenomen te worden in de wereld van het Facebook adverteren
  • Als je wilt weten welke fouten jij niet moet maken, die 98% van je collega-ondernemers wel maken

Wat ga je leren tijdens de tweedaagse?

  • Hoe Facebook adverteren werkt
  • Welke fouten je absoluut niet moet maken
  • Hoe je een succesvolle Facebook advertentiecampagne opzet
  • Hoe je succesvol je doelgroep selecteert en bereikt met Facebook adverteren
  • Waar je op moet letten en wat je moet monitoren als je een Facebookadvertentie laat lopen
  • Hoe je in verhouding met minimale financiële inzet, maximaal rendement kan behalen
  • Hoe je bijstuurt mocht een advertentie niet het resultaat opleveren dat jij voor ogen had
  • Hoe je Facebook adverteren in kan zetten als strategie voor je bedrijfsgroei

Praktische informatie:

  • Datum: 28 en 29 maart 2019
  • Tijd: 10:00 – 16.30 uur
  • Locatie: Volgt nog, in Zwolle

 

Investering:

Je kunt deelnemen aan deze twee geheel verzorgde dagen voor slechts 397 euro exclusief btw. Betalen in twee termijnen is ook mogelijk, je betaalt dan 222 euro exclusief btw per termijn.

 

will-francis-1070259-unsplash

Wil je gratis ons magazine ontvangen?

Iedere week publiceren we een online magazine, boordevol inspirerende artikelen, podcasts, interviews en tips.

We gaan vanzelfsprekend zorgvuldig om met je gegevens. Voortaan sturen we je wekelijks gratis tips en inspiratie om je bedrijf te laten groeien. Voor meer info bekijk de privacyverklaring .

" There are no quick wins in business.
It takes years to become an overnight success "

 

Richard Branson

Blaadje